TRADYCYJNA MEDYCYNA CHIŃSKA

Akupunktura to jedna ze strategii wykorzystywanej w TMC.  Jest bezpieczną metodą oddziaływania na organizm poprzez nakłuwanie odpowiednich punktów na ciele. Stanowi metodę komplementarną lub alternatywną w stosunku do medycyny konwencjonalnej. Wg definicji WHO akupunktura służy do przywracania równowagi energii, będącej warunkiem prawidłowego funkcjonowania organizmu, co w efekcie daje poprawę w niwelowaniu odczuwanych objawów.

Ze względu na moje zainteresowanie metodami komplementarnymi, naturalnymi w określonych przypadkach łączę kliniczną dietoterapię z zasadami dietetyki TMC lub akupunkturą.

Interesuje Cię więcej ? Poniżej znajdziesz więcej informacji.

Aby akupunktura przynosiła oczekiwane efekty, punkty należy dobierać wg zasad Tradycyjnej Medycyny Chińskiej (TMC), a nie tylko i wyłącznie „objawowo”. Dodatkowo należy wspomnieć, że w TMC schorzenie zgłaszane przez pacjenta nie jest traktowane jednostkowo. Zgłaszany problem jest elementem „reakcji łańcuchowej”, gdzie dana patologia może wywoływać inną. Ilość zabiegów, która jest potrzebna do osiągnięcia zamierzonego celu jest inna u każdego pacjenta. Zależy ona od stanu pacjenta, reakcji na zabiegi oraz tego czy pacjent (i w jaki sposób) stosuje się innych zaleceń.

Medycyna zachodnia z roku na rok co raz intensywniej zajmuje się badaniem mechanizmów działania akupunktury. Niektóre z nich to: wpływ na wydzielanie endogennych opioidów, serotoniny, hormonu adrenokortykotropowego, tlenku azotu czy wazopresyny. Poprzez te reakcje akupunktura wpływa na odczuwanie bólu, nastrój, sen, regulację ciśnienia tętniczego i inne (więcej informacji: evidencebasedacupuncture.org).

Wskazania do akupunktury zostały opublikowane w 2002 roku przez Światową Organizację Zdrowia. Należą do nich m.in. choroby układu krążenia, oddechowego, krążenia, moczowego, kostnego, a także ginekologiczne, neurologiczne, dermatologiczne, alergologiczne, stomatologiczne czy okulistyczne.
Przeciwwskazania: Nie istnieją bezwzględne przeciwwskazania do stosowania akupunktury, jeśli Pacjent wyrazi świadomą zgodę na jej zastosowanie.

Względne przeciwwskazania obejmują: czynną chorobę psychiczną w fazie zaostrzenia, chorobę nowotworową, ciążę, zmiany skórne oraz uczulenie na elementy składowe igły. Akupunktura jest niezwykle bezpieczną metodą jeśli jest stosowaną przez doświadczonego akupunkturzystę. Spośród działań ubocznych najczęściej wymienia się: krwiak w miejscu nakłucia, uczucie zmęczenia, nasilenie objawów, ból przy nakłuciu, senność, zawroty głowy, nudności. Objawy te wystąpić mogą u 0,3% – 3% poddanych zabiegom.

Lemon - terapia i profilaktykaGabinet

40-168 Katowice, ul. Klonowa 41
(główne miejsce konsultacji pacjentów - na furtce napis „Acuart")

rejestracja pod nr. 796 517 922